
Szok, niedowierzanie, zaskoczenie – to niemożliwe, że AI i ChatGPT mogą zrobić tyle rzeczy!
Szok, niedowierzanie, zaskoczenie – takie były pierwsze reakcje uczestników moich szkoleń na temat wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) i ChatGPT w wydawnictwie C.H. Beck, które zna każdy prawnik i student prawa w Polsce.
Zrozumienie, jak AI może nie tylko wspomagać, ale wręcz rewolucjonizować codzienną pracę, wywołuje mieszankę emocji. Normalne.
Najczęściej przeradzają się one w entuzjazm, chęć szybkiego wdrożenia zdobytej wiedzy i kończą… zakupem płatnej, profesjonalnej wersji ChatGPT za 20$ miesięcznie. FYI: choć nakłoniłem do kupna płatnej wersji ChatGPT co najmniej kilka tysięcy Polaków, nie mam ani udziałów w OpenAI, ani nie korzystam z żadnego programu afiliacyjnego.
Dla mnie Ai jest jak… drugi mózg
Jako ewangelista tej potężnej technologii, którą traktuję jak mój drugi mózg, to jest dla mnie czysta satysfakcja.
Widzieć, jak uczestnicy moich szkoleń przechodzą w ciągu kilku godzin od niepewności do entuzjazmu i świadomego wdrożenia narzędzi AI, to dowód na to, że edukacja i praktyczne podejście do nowych technologii naprawdę zmieniają sposób, w jaki pracujemy.
Jak wykorzystać AI i ChatGPT w wydawnictwie
Projekt 10 szkoleń na temat “Jak wykorzystać AI i ChatGPT w wydawnictwie” który stworzyłem dla C.H. Beck, we współpracy z działem HR, właśnie wszedł w kolejną fazę.
Te szkolenia, organizowane przez firmę szkoleniową Centrum Promocji Informatyki (CPI), pokazują, jak efektywnie wykorzystać potencjał AI w codziennej pracy wydawnictwa, w zarządzaniu i w rozwoju biznesu.
Program szkoleń jest przeznaczony dla praktycznie wszystkich kluczowych działów wydawnictwa, od zarządu i redakcji, poprzez administrację, do sprzedaży, HR i marketingu.
W Polsce jedynie 6,6% przedsiębiorstw korzysta z AI
W Polsce jedynie 6,6% przedsiębiorstw korzysta z narzędzi opartych na AI, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Ekonomiczny. To pokazuje, że większość firm jeszcze nie dostrzega potencjału tej technologii lub nie jest gotowa na jej wdrożenie.
W tym kontekście, C.H. Beck wyprzedza rynek, świadomie inwestując w rozwój AI.
W mojej ocenie, to firma, która doskonale rozumie, iż przyszłość należy do tych, którzy potrafią efektywnie wykorzystać możliwości AI.
Tak, to się nazywa wizja strategiczna.
Wizjonerzy rozumieją, że w dzisiejszym świecie technologia jest kluczem do sukcesu
Wizjonerzy rozumieją, że w dzisiejszym świecie technologia jest kluczem do sukcesu.
Ci, którzy potrafią ją wykorzystać AI do wzmocnienia swoich pozycji na rynku, tworzą innowacyjne strategie i nie boją się inwestować w przyszłość, zyskują przewagę.
C.H. Beck należy do tej elitarnej grupy, która dostrzega, że sztuczna inteligencja to nie chwilowa moda, lecz nieodzowny element strategii przyszłości.
To wydawnictwo daje swoim zespołom narzędzia, które pozwalają im lepiej reagować na potrzeby rynku i klientów, a to w dzisiejszym, szybko zmieniającym się środowisku, klucz do sukcesu. Inwestują w rozwój swoich pracowników, uznając, że to ludzie wspierani AI mają przewagę w nowoczesnym świecie biznesu.
To oni będą mogli szybciej adaptować się do zmian, podejmować lepsze decyzje na podstawie analiz danych oraz optymalizować procesy pracy, co pozwoli im na osiąganie lepszych wyników i przewagi konkurencyjnej.
Ale trzeba okiełznać potencjał i wyzwania AI
Ale z AI, tout n’est pas rose, jak mówią Francuzi.
W takim wydawnictwie jak C.H. Beck, trzeba okiełznać jednocześnie niesamowity potencjał i wyzwania sztucznej inteligencji.
Wbrew pozorom, to nie jest łatwe.
GenAI, w tym duże model językowe jak ChatGPT, ma ogromne możliwości, ale jednocześnie potrafi zapominać, kłamać, halucynować i popełniać błędy, co w branży wydawniczej, gdzie precyzja i wiarygodność są kluczowe, wymaga szczególnej uwagi.
Na moich szkoleniach uczę, jak właściwie wykorzystywać AI, nie tylko do automatyzacji pracy, zarządzania projektami czy pisania artykułów lub opisów, ale także do minimalizowania ryzyka błędów, co jest nieocenione w tworzeniu publikacji prawniczych i naukowych.
Koncentrujemy się na praktycznych aspektach AI
W szkoleniach dla C.H. Beck koncentrujemy się na praktycznych aspektach zastosowania AI, m. in.:
- Prompt Engineering: Uczestnicy opanują 10 technik formułowania promptów, czyli poleceń dla dużych modeli językowych jak ChatGPT, które maksymalizują efektywność.
- Automatyzacja zadań: Automatyzacja raportów, notatek ze spotkań i korespondencji – oszczędność czasu gwarantowana!
- Optymalizacja procesów: Uczymy się, jak ChatGPT może usprawnić administrację i zarządzanie projektami.
- Zarządzanie projektami z AI: Optymalne planowanie i harmonogramowanie projektów z pomocą sztucznej inteligencji.
- Wsparcie kreatywności: AI stymuluje kreatywność zespołu i generuje innowacyjne pomysły.
- Generowanie treści: Tworzenie co najmniej 3 x szybciej treści redakcyjnych o wysokim poziomie stylistycznym i merytorycznym, oraz materiałow marketingowych i edukacyjnych przy wsparciu AI.
Po menedżerach, czas na redaktorów i wydawców C.H.Beck
Pierwsza tura szkoleń, skierowana do menedżerów, w której uczestniczył m. in Wojciech Bierwiczonek, Dyrektor Zarządzający Wydawnictwa C.H.Beck, zakończyła się we wrześniu 2024 r. Opinie uczestników były bardzo pozytywne, a nawet entuzjastyczne.
Druga tura obejmuje redaktorów i wydawców. Ich też – i to z jaką przyjemnością! – wprowadziłem na autostradę innowacji, pokazując, jak AI może uprościć i zautomatyzować codzienne zadania, od tworzenia treści po optymalizację procesów.
Dzięki temu są lepiej przygotowani do pracy w nowoczesnym wydawnictwie, gdzie liczy się szybkość, precyzja i umiejętność wykorzystywania technologii na każdym kroku.
Jedno czy dwa szkolenia wiosny nie czynią, ale to początek transformacji
Oczywiście, jedno czy dwa szkolenia wiosny nie czynią, ale to początek transformacji, która otwiera przed nimi zupełnie nowe możliwości.
To proces, który z czasem przyniesie wymierne korzyści – od zwiększenia efektywności po wypracowanie zupełnie nowych standardów pracy.
Wydawnictwo C.H.Beck, obecne na rynku polskim od 1993 roku, dynamicznie rozwija swoją ofertę publikacji z zakresu prawa, podatków, ekonomii oraz literatury akademickiej.
Wprowadzenie narzędzi AI, takich jak ChatGPT, stanowi kolejny krok w stronę innowacji i zwiększenia efektywności pracy wydawnictwa.
#AI #ChatGPT #PromptEngineering #Szkolenia #cpi #NoweTechnologie #chbeck